Psykiatrisygehuset Slagelse – reference 2017-02-27T11:06:50+00:00

Project Description

Auditorium med møbler fra Skipper Furniture
Specialdesignet køkkenø, Sorø Møbler
Specialdesignet skranke, Sorø Møbler
Arbejdsplads bag skranke, Contract hæve-/sænkebord
Specialdesinget thekøkken, Sorø Møbler
Specialdesignet opbevaring med skydelåger, Sorø Møbler
Specialdesignet opbevaring, Sorø Møbler
Specialdesignet hygiejnesøjle, Sorø Møbler
Specialdesignet bord til patientstue
Specialdesignet patientskab

Indretning af Psykiatrisyghuset Slagelse

I 2015 skulle Region Sjælland indrette det nye psykiatrisygehus i Slagelse. Her faldt valget på Scan Office, som en af 5 tilbudsgivere i et offentligt udbud. Selve byggeriet er udført som en fagentreprice med Karlsson Arkitekter som totalrådgiver. Med udgangspunkt i deres arkitektoniske idé gik vores opgave ud på, at levere og montere al specialfremstillet fast inventar til hele sygehuset. Udover at vi havde fokus på behov, funktion og et højt kvalitetsniveau, så var sikkerheden nok den vigtigste faktor i et patientmiljø, hvor patienter hverken skal kunne gøre skade på sig selv eller andre. Blandt andet af den grund er hele møblementet ekstra solidt fremstillet og samtidig fastmonteret. Alt inventaret er desuden udviklet, så det passer ind i den moderne lyse stil, som hele hospitalet er indrettet i.

Scan Office har stået for indretningen af de mere end 190 patientstuer, herunder skabe, reoler, borde og bænke. Til patientområderne har vi stået for de 14 tekøkkener, køkkenøer med specialinventar til inddækning af kaffemaskiner og håndvaske. Derudover har vi leveret skranker til fire receptioner, møblement og mørklægning i auditoriet samt leveret og monteret alle gardiner og persienner til hele bygningen.

Gennem hele projektet har Scan Office arbejdet tæt sammen med Karlsson Arkitekter og vores underleverandører, som har produceret alt det specialfremstillede faste inventar til sygehuset. Man kan sige, at vi har været en slags trekløver, som har fået tingene til at gå op i en højere enhed.

Projektet strakte sig over 10 måneder og har været en løbende proces med direkte leveringer af inventaret og efterfølgende montering på stedet. En af vores største udfordringer har været at få koordineret leveringen og monteringen i takt med, at håndværkerne var færdige i de forskellige afsnit af hospitalet. Men via et rigtig godt samarbejde med totalrådgiveren lykkedes det rigtig godt at få tilpasset levering og montering.

Referencer